20.01.11

Kas ir affiliate mārketings, jeb kā pelnīt internetā?

Beidzot jāsaņemās un jauzraksta šis tas no sevis.
Sācies atkal ir jauns gads, atkal jauni mērķi, atkal jaunas iespējas.
Domāju par ko uzrakstīt un izdomāju, man kā vairāku partnerprogrammu dibinātājam un dalībniekam, laikam tomēr vēlreiz jauzraksta par šo “zvēru”, lai arī daudzos blogos šī tēma ir cilāta, tādā un savādākā rakursā, bet daudziem tā ir un paliek tumša bilde un nav pat izpratnes, par ko ir šis stāsts, un kas ir tie affileiteri, un ko tie ziemā ēd. Ir arī atsevišķa kategorija - web resursu īpašnieki, kuriem nav izpratnes par šo industriju, bet gribās uzrakstīt kaut ko no sevis, un beigās sanāk, tieši tā, kā sanāk...vienu vārdu sakot, nekā nesanāk :):):)

Pirmkārt mēģināsim nejaukt "klikšķinātājus" , jeb cilvēkus kuri pavada pa 2-4stundām pie datora, klikšķinot uz reklāmu demonstrācijām, pretim saņemot nepilnu santīmu kuri bieži manī izraisa apbrīnu par neizmērojamo pacietību, un affiliate mārketinga (partnerprogrammu) darboņus, kuri piedāvā iegādāties uzņēmumu ražotās preces, vai sniedzamos pakalpojumus.
Lai arī Latvijā šī lietiņa nav vēl tā pa nopietno aizgājusi tautās, tomēr parādās aizvien vairāk un vairāk uzņēmumi kuri saredz perspektīvu šajā virzienā un atsevišķi cilvēki saprot, ka tā ir lieliska iespēja nopelnīt...par peļņu vēlāk...
Laikam jāsāk mazliet no vēstures un Latvijas īpatnībām.
Pirmās partnerprogrammas, cik es atceros Latvijā sākās ar Oriflame izplatītāju tīklu, viss bij ļoti vienkārši, izplatītāji ņēma preci un tirgoja to saviem līdzcilvēkiem, iesaistīja šajā tīklā savus draugus, radus, paziņas (lasam-referāļus), lai arī parasti partnermārketingā nav tādu jēdzienu kā referāļu vākšana un mānīšana( tomēr jēdziens subaffiliate pastāv), un pelnīja naudu ne tikai no saviem rezultātiem, bet arī no piesaistīto partneru uzrādītajiem rezultātiem. Ok, tās gan bija offline aktivitātes, jo nets Latvijā vēl bij mazos bērnu autiņos, pēc tam jau parādījās Avoni, veselīgā pārtika un tamlīdzīgi štrunti, no kurienes radās partnertīkli, tas laikam nevienam nav noslēpums, tos izdomāja amerikāņi, kuriem uztaisīt miljonu ir visas dzīves sapnis, un arī viņu domāšana ir orientēta tikai šajā virzienā:)
Tomēr gāja laiks, auga interneta lietotāju skaits un daudzi uzņēmumi saprata, ir laiks rīkoties un sāka organizēt savas partnerprogrammas internetā, parādījās arī lielie veiksmes stāsti, kurus tagad var izlasīt veselu jūru. Tomēr parastam cilvēkam no malas tas viss šķiet mazliet par sarežģīti un nesaprotami, jo partnerprogrammas parasti strādā pēc šādas shēmas:

    Jūs vēloties piedāvāt līdzcilvēkiem tās vai citas kompānijas piedāvāto produktu vai pakalpojumu, piereģistrējaties, kā jaunais partneris, (ar noteikumu, ka uzņēmums vispār piedāvā kļūt par partneri, tad tas parasti atrodams uzņēmuma mājaslapā) un saņemat savu unikālo partnera saiti, uz kuras citiem cilvēkiem noklikšķinot un iegādājoties piedāvāto preci speciāla programmatūra piefiksēs, gan klientu, gan arī to "sasies ar Jums" un Jūs saņemsiet godīgi nopelnīto aģenta komisiju.

Viss it kā ir vienkārši, bet tajā pašā laikā sarežģīti, tomēr tas ir links, viņš vēl kautkur ir jāieliek un prasās vēl zināšanas, kā panākt, lai uz šīs saites klikšķinātu pēc iespējas vairāk cilvēku. Daudzi no iesācējiem vienkārši nobīstas, jo saprot, ka ir jauztaisa sava mājaslapa, kas dotu labākus rezultātus, tad jāsāk domāt par apmeklējuma audzēšanu un vēl tamlīdzīgi sīkumi.
Tomēr laiks iet uz priekšu un šobrīd mājaslapu var izveidot cilvēki bez jebkādām priekšzināšanām.
Izvēlas dizainu, ieraksta attiecīgajās sadaļās: par sevi, kontakti, raksti, vajadzīgo info un lapa sāk pilnvērtīgi darboties. Nevajag zināt absolūti neko par hostingiem, php, mysql un tamlīdzīgiem sīkumiem, vienkāršākie šāda veida servisi ir laikam: www.blogs.lv, www.blogspot.com, www.ucoz.com, tāpat var veidot savu lapiņu sociālajos tīklos, www.draugiem.lv , www. facebook.com un citur.

Kā popularizēt savu lapu?
Ieliekat savas izveidotās lapas adresi, sava sociālā tīkla profila parakstā, reklamējiet un stāstiet par to draugiem. Tas arī sākotnēji radīs Jums apmeklējumu.
Bet jautājums ir tāds: ko pārdot, piedāvāt un kur to visu atrast?
Pagaidām Latvijā vēl nav īstas kārtības šajā ziņā, tomēr interesantu produktu vai pakalpojumu atrast var gan, tie var būt gan digitālās televīzijas, interneta un telefonsakaru piedāvājumi, datortehnika, kredīti, apdrošināšana, sieviešu apakšveļa, kopīgās iepirkšanās portālu piedāvājumi, iepazīšanās portāli, kas samaksās Jums par reģistrētajiem lietotājiem, ķīniešu restorāni un tamlīdzīgi.
Pasaulē šādas programmas ir ļoti populāras, kuras piedāvā Jums pārdot viņu piedāvātās preces, vai pakalpojumus, tie var būt gan novājēšanas līdzekļi, gan automašīnas, gan potences uzlabotāji :), gan vienkārši elektroniskās grāmatas, gan vienkārši demonstrējot reklāmas savā mājaslapā.
Cik var nopelnīt Latvijā?
Šis ir tas jautājums, kuru uzdod visi iesācēji.
Un šis ir tas jautājums uz kuru jāatbild ir godīgi.
Ja Jūs neieguldīsiet pietiekami daudz pūliņu savas mājaslapas, bloga, vai dienasgrāmatas popularizēšanā un attīstībā, lielie lati tā arī neparādīsies. Ir dažādas metodes, kā var nopelnīt īstermiņā un uzreiz, bet ne pa to es gribēju šeit rakstīt. Tomēr pirmās nopelnītās komisijas Jums var parādīties jau pirmajā dienā tikpat labi, kā tikai pēc 3 mēnešiem vai pusgada un parasti šis ir tas lūzuma punkts, kad daudzi partneri tam atmet ar roku un saka nav vērts...
Tomēr reālās summas, ko esmu redzējis un esmu pārliecināts, ka varētu vēl vairāk svārstās ap 500Ls mēnesī, un tie nav griesti. Patiesībā var arī vēl vairāk... bet ir jāsaprot, ka peļņas lielums būs tieši proporcionāls jūsu virtuālās vietnes apmeklējumam, un apmeklētāju kvalitātei (lasīt- ieinteresētībai par piedāvājamo preci vai pakalpojumu), sāciet ar kaut ko vienkāršu, piemēram: prece, produkts vai pakalpojums, kuru jūsuprāt vajadzētu iegādāties lielākajai daļai cilvēku ja ne uzreiz, tad perspektīvā pavisam noteikti, iedomājieties, ka esat virtuāls pārdevējs un tieši piedāvātās preces vai pakalpojuma cildinošais raksts, vai nu pārliecinās, vai arī nepārliecinās, potenciālo cilvēku no pirkuma veikšanas, atcerieties, Jums ir jāveic tikai pārliecināšanas darbs, pārējo jau izdarīs uzņēmums. Otrs veids, kā likt cilvēkiem atcerēties savu mājaslapu, vai saiti, ir sekojošs: uzdrukājiet sev partnera vizītkarti, un jūs varat darīt, jo Jums ar uzņēmumu ir noslēgts līgums (ja vien uzņēmums to līgumā nav aizliedzis), ieejiet jebkurā saišu saīsinātājā, piemēram: www.ej.uz, vai www.goo.gl iekopējiet savu garo partnera saiti un pretim saņemat kodēto, bet jau saīsinātu un kuru var atcerēties, bez īpašām grūtībām, un šādas vizītkartes Jūs variet izmētāt piemēram savu kaimiņu pastkastītēs:) (kaimiņi nelamāsies), vai arī pasniedziet šādas vizītkartes sastaptiem cilvēkiem un tamlīdzīgi, Jūs pavisam noteikti redzēsiet ar laiku, kā palielinās Jūsu ienākumi, un sapratīsiet, ka piedalīšanās partnerprogrammās var nest gan ievērojamus ienākumus, gan arī atvērs jums jaunu un interesantu pasauli.
Nav jācenšas nopelnīt miljonu uzreiz, sākiet ar plānu 5ls mēnesī, tad 10, tad 20, un tā tālāk, un jūs pat nepamanīsiet, kad sāksiet pelnīt vairāk nekā spējat nopelnīt šobrīd.
Affiliate mārketings ir nopietna industrija, ar vairāku miljardu dolāru apgrozījumu visā pasaulē, Jūsu svešvalodas zināšanas var jums pavērt pavisam citus apvāršņus un iespējas, un viss kas Jums ir vajadzīgs, ir tikai gribasspēks, pārliecība un interneta pieslēgums:):):):):):)

Veiksmi!

Jebkurus jautājumus droši rakstiet uz e-pastu, mēģināšu atbildēt, gan topošajiem partneriem, gan uzņēmumiem kuri vēlas pamēģināt šādu pārdošanas kanālu.

1 komentārs:

  1. Paldies par noderīgajiem ieteikumiem sava bloga popularizēšanā! Tiešām noderīgi!
    Galvenai jau, lai kāda paša izveidota interneta vietne nestu peļņu no šīm reklāmām, ir svarīgi, lai tās saturs pamatā jau būtu saistošs plašam cilvēku klāstam!

    AtbildētDzēst