Šoreiz iziešu cauri tēmai: E-pasta mārketinga īpatnības Latvijā. Prasīsiet, kādēļ īpatnības un kādēļ Latvijā? Tam ir tikai viens izskaidrojums, ja vēl pirms diviem un trīs gadiem par e-pasta mārketingu runāja tikai tie cilvēki kuri bija cieši saistīti ar affiliate mārketingu, un tehniski šādu instrumentu pielietoja tikai nopietni uzņēmumi, tad jau pagājušajā gadā nolaunčojās Primemail un Mailigen e-pasta mārketinga servisi, kas uzskatāmi par pirmajiem šāda veida servisiem Latvijā. Arī man bija tā iespēja vienu no šiem servisiem bīdīt cauri, tādēļ šis raksts varētu būt uzskatāms, par objektīvu, jo esmu redzējis procesu no iekšpuses, pārzinu arī tehniskās nianses, un esmu bijis viens no sākotnējiem e-pasta mārketinga bīdītājiem Latvijā.
Par Latvijas e-pasta mārketinga servisiem raksti, blogos, sāka parādīties kā sēnes pēc lietu,s viena iemesla dēļ, gan PrimeMail, gan Mailigen palaida tautās savas partnerprogrammas, bet Mailigen partnerprogramma un politika izrādījās veiksmīgāk pozicionēta un attiecīgi uzvarēja šajā cīņā.
Tādēļ šobrīd Mailigen var uzskatīt par Latvijas tirgus līderi, bet mazliet ir dīvaini, ka Latvijā to vada cilvēks kura zināšanas par e-pasta mārketingu vēl pirms gada bija pielīdzināmas nullei, un visa informācija, kas attiecās uz e-pasta mārketingu cilvēkam pielīdzinājās raķešzinātnei, (nu Ok gan jau būs arī tagad kādu gudrāku grāmatu izlasījis), bet uzņēmuma klientu konsultanti vēl līdz pat šim brīdim nav sapratuši daudzās e-pasta mārketinga nianses, jo trūkst reālās pieredzes darbā ar šādu instrumentu, kura efektivitātes momentus var sākt saprast apmēram pēc 100 izsūtīšanas reizēm, līdz ar to man kā klientam parādās daudz neatbildētu jautājumu, jo es kā klients nemaz nespēšu saņemt pilnvērtīgu konsultāciju, tikai atkal kārtējo "ūdeni" kas ņemts no ārzemju avotiem un to case study, Latvijā strādājot ar e-pasta mārketingu, kā ar instrumentu, lai palielinātu pārdošanas vai noturētu lojalitāti tiešām ir savas ninanses. Parādijies arī kaut kāds mistiskais kantoris, kas sevi dēvē par monstriem, kuri arī piedāvā šādu servisu, bet vairāk, gan izskatās, ka tur bērni blēņojās, tādēļ tinam tālāk. Nu Ok, nevienu negribu aizvainot, apsolīju rakstīt par tehniskām lietām.
Par Latvijas e-pasta mārketinga servisiem raksti, blogos, sāka parādīties kā sēnes pēc lietu,s viena iemesla dēļ, gan PrimeMail, gan Mailigen palaida tautās savas partnerprogrammas, bet Mailigen partnerprogramma un politika izrādījās veiksmīgāk pozicionēta un attiecīgi uzvarēja šajā cīņā.
Tādēļ šobrīd Mailigen var uzskatīt par Latvijas tirgus līderi, bet mazliet ir dīvaini, ka Latvijā to vada cilvēks kura zināšanas par e-pasta mārketingu vēl pirms gada bija pielīdzināmas nullei, un visa informācija, kas attiecās uz e-pasta mārketingu cilvēkam pielīdzinājās raķešzinātnei, (nu Ok gan jau būs arī tagad kādu gudrāku grāmatu izlasījis), bet uzņēmuma klientu konsultanti vēl līdz pat šim brīdim nav sapratuši daudzās e-pasta mārketinga nianses, jo trūkst reālās pieredzes darbā ar šādu instrumentu, kura efektivitātes momentus var sākt saprast apmēram pēc 100 izsūtīšanas reizēm, līdz ar to man kā klientam parādās daudz neatbildētu jautājumu, jo es kā klients nemaz nespēšu saņemt pilnvērtīgu konsultāciju, tikai atkal kārtējo "ūdeni" kas ņemts no ārzemju avotiem un to case study, Latvijā strādājot ar e-pasta mārketingu, kā ar instrumentu, lai palielinātu pārdošanas vai noturētu lojalitāti tiešām ir savas ninanses. Parādijies arī kaut kāds mistiskais kantoris, kas sevi dēvē par monstriem, kuri arī piedāvā šādu servisu, bet vairāk, gan izskatās, ka tur bērni blēņojās, tādēļ tinam tālāk. Nu Ok, nevienu negribu aizvainot, apsolīju rakstīt par tehniskām lietām.
Tātad, kādēļ es neieteikšu lietot Latvijas e-pasta servisus.
Lai saprastu domu, attīšu mazliet vēsturi atpakaļ: 2010.gada 13.augustā UK medijos parādījās sekojoša informācija:
Antispama organizācija Spamhaus iekļāva lielāko Latvijas IP-adrešu daļu savos melnajos sarakstos.
Un pēc The Register esošām ziņām, pašlaik adreses, kuras pieder Latnet Serviss, paliek melnajā sarakstā. Avots te: http://www.theregister.co.uk/2010/08/13/spamhaus_latvia/
Bet, kas ir Spamhaus, kā organizācija, atradīsiet palasot Wikipedia.
Starp citu tieši UK un USA ir visbargākās soda sankcijas attiecībā uz šīm lietām.
Kas no šejienes izriet, Latvijas uzņēmuma e-pasta mārketinga serviss kurš vicina antispama karogu, pats ir melno IP apgabalā, jeb autoritatīvas organizācijas melo? Iespējams tā arī nav, tomēr šāda smaga aizdoma paliek, jo viens ir ko pasaka autoritatīvs uzņēmums, otrs ko mazs un pavisam jauns Latvijas SIA, bez tam paliek neatbildēti daudzi citi jautājumi šajā sakarībā.
Neviens no abiem minētajiem e-pasta mārketinga servisa sniedzējiem, līdz pat šim brīdim nav spējis uzrādīt starptautisku datu pārraides un/vai uzglabāšanas drošības sertifikātu.(Slinkums, vai vienkārši neatbilst izvirzītajiem kritērijiem?)
Ja vairākos rakstos tika minēts fakts, ka tas ir forši, ka beidzot arī šie servisi spēj atpazīt latviešu valodu, patestējiet piemēram Mailchimp.com sniegtajās iespējās un sapratīsim, ka tās ir muļķības, šāda iespēja pastāv arī ārpus Latvijas esošajiem e-pasta mārketinga servisiem un latviešu valoda tiek atpazīta pilnībā, Icontact, kurš ir viens no visagresīvākajiem tirgus spēlētājiem latviešu valodas mīkstinājumus un garumzīmes negrib pieņemt subject joslā, tomēr problēmu, e-pasta ziņojumos, ar pašu latviešu valodu nav.
Ja mana uzņēmuma meillistē ir 10 000 cilvēku un es mēģinu viņiem piegādāt e-pasta ziņojumu, tad piemēram izmantojot Mailigen, visi e-pasti tiek izsūtīti vairāku stundu ilgā laika periodā.
Jautājums: Kā, lai es nosūtu cilvēkam e-pastu tieši tajā laikā kurā es, kā e-pasta mārketinga speciālists uzskatu par efektīvāko potenciālā klienta sasniegšanai?
Atbilde: Tāpēc es un cik man zināms arī daudzi citi affiliate mārketeri, un arī nopietnie uzņēmumi izmanto ārzemju servisus, kuri šādu un arī lielāku apjomu spēj piegādāt pirmās stundas laikā, kas man nodrošina lielāku atvēršanas procentu, attiecīgi arī efektivitāti.
Daudzi e-pasta mārketinga speciālisti uzsver tieši šī faktora nozīmīgumu, atvēršanas procenta palielināšanai.
Daudzi e-pasta mārketinga speciālisti uzsver tieši šī faktora nozīmīgumu, atvēršanas procenta palielināšanai.
Kāpēc es neizmantotu Latvijas e-pasta mārketinga servisa uzņēmuma pakalpojumus ir arī vēl viens iemesls, tā ir personas datu konfidencialitātes garantija.
Ja es izmantoju liela un nopietna ASV vai UK uzņēmuma e-pasta mārketinga servisu manī ir pārliecība, ka pie šiem serveriem var piekļūt tikai atsevišķu personu loks un datu drošība ir atzīmēta ar augstāko prioritāti, serveri tiek aizsargāti no visām iespējamajām pusēm, tomēr pie mums arvien kā kolhozā, kaut kur ofisā mētājas serveris, kurā ir iekrātas 50-100 uzņēmumu meillistes, kuras iegūt nesagādātu grūtības jebkuram, vai tas būtu vienkāršs ofisa darbinieks, apkopēja, vai jebkurš cilvēks no malas.
Ja es izmantoju liela un nopietna ASV vai UK uzņēmuma e-pasta mārketinga servisu manī ir pārliecība, ka pie šiem serveriem var piekļūt tikai atsevišķu personu loks un datu drošība ir atzīmēta ar augstāko prioritāti, serveri tiek aizsargāti no visām iespējamajām pusēm, tomēr pie mums arvien kā kolhozā, kaut kur ofisā mētājas serveris, kurā ir iekrātas 50-100 uzņēmumu meillistes, kuras iegūt nesagādātu grūtības jebkuram, vai tas būtu vienkāršs ofisa darbinieks, apkopēja, vai jebkurš cilvēks no malas.
Ja runājam perspektīvā, tad manis minēto trūkumu novēršanai latviešu uzņēmumiem ir nepieciešamas minimālas investīcijas un to varētu novērst pat viena mēneša laikā. Pajautājiet sev pazīstamiem speciālistiem kuri orienetējas e-pasta mārketingā, palasiet ārzemju ekspertu domas šajos jautājumos un izdariet savus secinājumus.
Pamēģiniet un salīdziniet dažādus e-pasta mārketinga servisus, neapstājieties pie viena, kamēr neesat salīdzinājuši vairākus, jautājiet attiecīgo uzņēmumu supportam sev neskaidros jautājumus, lai pārliecinātos par to kompetenci, un tikai tad izdariet izvēli viņu starpā, jo tomēr tas ir maksas pakalpojums, bet es ticu, ka Jūs noteikti atradīsiet pareizo risinājumu, ir arī uzņēmumi Latvijā, kuri nodarbojas tieši ar e-pasta mārketinga kampaņu organizēšanu, pajautājiet viņiem, kādus servisus viņi izmanto, ko viņi domā par to vai citu servisu , to kvalitāti, plusiem un mīnusiem.
P.S. Vispār jau ir arī vēl vesela jūra e-pasta mārketinga servisu kuru izcenojumi ir lētāki par Latvijas ražojumiem, bet katrs izvēlas tieši to, ko uzskata par labāku.
P.S. Vispār jau ir arī vēl vesela jūra e-pasta mārketinga servisu kuru izcenojumi ir lētāki par Latvijas ražojumiem, bet katrs izvēlas tieši to, ko uzskata par labāku.
Nais :) Nezināju, ka Mailigenam 10 000 mailu izsūtīšanai vajag stundu vai pat vairākas stundas.
AtbildētDzēstNeslēpšu, esmu PrimeMail.lv cilvēks un varu lepoties ar ļoti ātru e-pastu piegādi. Šāds līmenis prasa kauties ar Spam servisiem, uzturēt attiecības.. taču par to arī mūsu klients maksā naudas.
Par datu pārraides drošības sertifikātiem - tu labi zini, ka tas nav Latvijas mērogam rentabli. Mums ir projekts aprīlī palaist citos ūdeņos servisu, kur sastāvdaļā ietilpst arī iegūt divas sertifikācijas. Nāksies.
Ko Latvijā firmas mārketingi pērk, tas ir latviešu supports (atbalsts) - lai var pazvanīt, uzrakstīt ziņu e-pastā latviski un vismaz 10 min. laikā dabūt atbildi. Pamēģini to iContactā vai MailChimp izdarīt - aizmirsti! :) Tikai tāpēc Latvijā dzīvo un dzīvos PrimeMail un Mailigens. Savādāk, ne mēs, ne otrs kantoris neesam uztaisījuši ne tuvu tik kolosālu, inovatīvu, burrvīīīgu un graujošu sistēmu e-pastu kampaņu vadībai. Sorry, abas sistēmas ir viduvējas, tā teikt, ar novada pieskārienu. Taču labi savu darbu padara - izsūta, saskaita, izraksta rēķinus.
Es ļoti ceru, ka Latvijā tāds laucinieciskums agri vai vēlu beigsies. Un tauta sāks domāt citās kategorijās (te domāju gan klientus, gan mūs - servisa sniedzējus). Tad varēs kaut kādos svaru kausos likties kopā ar MailChimp vai ChampaignMonitor (un starp citu, ne jau šie epasta servisi šodien vairs ir kas nozīmīgs mārketinga večiem).
"Ko Latvijā firmas mārketingi pērk, tas ir latviešu supports (atbalsts) - lai var pazvanīt, uzrakstīt ziņu e-pastā latviski un vismaz 10 min. laikā dabūt atbildi. Pamēģini to iContactā vai MailChimp izdarīt - aizmirsti!"... pilnā mērā apgalvojums neatbilst patiesībai, lietoju abus servisus gan mailchimp, gan iContact, abos gadījumos esmu vērsies pie supporta ar dažādiem jautājumiem, atbilde ir zibenīga, jo abiem servisiem ir integrēts Live chat risinājums, vot ja tu man pateiktu, ka cilvēks pērk latviešu valodas supportu, tas jau būtu cits gadījums, bet tāpēc ir vienkārši interneta mārketinga aģentūras, kuras piedāvā ārzemju servisu, ar latviešu valodas supportu.
AtbildētDzēstDrošībai ir jābūt prioritātei nr1. tādēļ par to ir vai nav sertifikāts dēļ renatblitātes, neiztur kritiku.
Gati, saki lūdzu, kur var iegūt starptautisku datu pārraides un/vai uzglabāšanas drošības sertifikātu?
AtbildētDzēstAnonīmais:):):) ja runā par LV, tad DVI jau sen ir šo atrunājis, un ja vēl to info nevari atrast tad pajautā Lattelcom speciālistiem, ja runā starptautiski, tad paskaties gūglē kas ir drošas datu pārraides sertifikāts:)
AtbildētDzēst