22.01.11

Kā palielināt mājaslapas apmeklētību.

Mājas lapas apmeklējums laikam ir vienīgā lieta kura interesē jebkuru weba uzturētāju, sēž cilvēks un domā, ko man tagad tādu izdarīt, lai visi par mani uzzinātu un manā mājaslapā nāktu aizvien biežāk un vairāk.
Protams tiek krustām šķērsām pārrakts internets, un sasmeļamies mēs veselu kaudzi ar informāciju, beigās tā arī atkal neko nesaprotam...
rakstīšu par šo tēmu, jo nupat notika Googles PR vietņu pārindeksācija, un daudziem no tā palika daudz labāk, vismaz apziņā, jo PR jeb Page rank, nu ir pacelts atkal par vienu punktu. Atceros ka šis parametrs kādreiz bija viens no mājaslapas galvenajiem raksturlielumiem un norādīja uz vietnes nosacīto vērtīgumu, tomēr līdz ar Facebook parādīšanos pie apvāršņiem visa šī šamaniskā algoritma jēga pazuda, jo Facebook.com ar saviem saistītajiem resursiem šobrīd apmeklē vairāk, nekā Googles,(iedomājamies gmail, bloger, analytic, un visus citus Googles resursus un vēl katras domēnzonas atsevišķos meklētājus, un vēl un vēl ) tātad no šejienes izriet secinājums, ka visam, kas parādās Facebook, jāparādās arī iekš Googles, jo PR facebook ir maksimālais no iespējamā un ja šim domēnam ir  augstāka vērtība par pašu Googli tad tas vairs nav forši tad nu Google inžinieri nosēdās pie galda pakasīja galvu un secināja, mainam algoritmu un vietņu indeksēšanas prioritātes. Ja kādreiz arī iekšējā lapas optimizācija nozīmēja arī visu meta tegu optimizāciju, jo kravlerbotiem tas ļoti patika, tad šobrīd arī šim parametram ir sekundāra nozīme. Protams, mēs visi gribam, lai mūs atrod ar Googles tantes palīdzību, tomēr daudzi nespēj saprast, kur ir fiška, kā tur tajos pirmajos 5 rezultātos tikt. Pats esmu pietiekami ilgi nodarbojies ar SEO un pietiekami veiksmīgi, lai varētu pat atrādīt atslēgvārdus kurus esmu iedabūjis arī pie ļoti augstas konkurences rezultātiem, tomēr turpināšu ar galvenajām līnijām.
Arī patreiz SEO nepieciešamība nekur nav pazudusi, jo tas ir kā mājasdarbs kurš ir jāveic katrai vietnei, tomēr iekšējā vietnes sakārtošana sevī šobrīd vairāk ietver robotu darba atvieglošanas pasākumus, kas tieši un/vai netieši rezultatējas arī mājaslapas lietošanas ērtumā. Ja Jūs radiet savu vietni, sākumā apziniet visus konkurentus, jeb Jums līdzīgos resursus un izpētiet viņu resursus, no sākuma līdz beigām, es gan sākotnēji vienmēr pārbaudu kādus atslēgvārdus resurss izmanto, lai indeksētos meklēšanas dzinējos, tad pārbaudu cik daudzos resursos viņš jau saņem atsauci uz savu resursu, un tad mēģinu arī savu resursu bīdīt atbilstoši izvēlētajiem atslēgvārdiem, sākumā šo atslēgvārdu tiešām ir ļoti daudz, bet ar laiku Jūs nonāksiet pie tā, ka pietiks jau ar pašiem galvenajiem Jūsu nišas atslēgvārdiem, lai Jūs atrastu. Reiz kāds SEO guru teica tā: “No SPAM no Traffic”, no šejienes izdaram katrs savus secinājumus, protams viņš to teica pārnestā nozīmē jo pirmos 3-6 mēnešus jums nenogurstoši ir jāstrādā pie savas lapas popularizēšanas, izvietojot savu URL visur kur vien tas legāli ir iespējams, vai arī samaksājiet tiem, kuri piedāvā “High PR backlinks” pakalpojumu:) tā Jūs sev aiztaupīsiet veselu kaudzi laika. Tomēr es atgriezīšos pie pašiem pamatiem, daudzi no Latvijā esošajiem blogeriem, simts reizes pārmala tēmu par “Long tail” atslēgvārdiem, tomēr “case study”, tāds Latvijas mērogā ir tikai šim blogam, ar stāstu par kaķi un dizaineri, kurš patiesībā palīdzēja izbīdīt kampaņu par vienu citu kaķi, jeb tiešāk sakot par kaķu barību. No šejienes izdariet sev secinājumus, brīnumi notiek tikai atsevišķos gadījumos, bet ja vēlaties lai Jūsu vietni atrastu biežāk un vairāk, ģenerējiet saturu, daudz satura... Kāpēc. Ne jau tāpēc ka visiem ir interesants ir arī šis raksts, tomēr tie kuri saprot, kā tas izskatās no koda puses, ātri sapratīs kur ir viss noslēpums... Arī šis blogs reiz sasniedza astronomiskos vairāk kā 45 000 apmeklētājus vienā dienā un tikai no Latvijas, kas ir nepārspēts apmeklētības rekords starp visiem privātajiem blogiem Latvijā, un šim blogam nekas no iekšējās lapas optimizācijas nav veikts, tādēļ tās svarīgums jau paliek otrā plānā, tomēr patstāvīgo apmeklējumu var noturēt tikai pateicoties patstāvīgai satura atjaunošanai, kā teica viens SEO spečuks: “CONTENT IS A KING, NOT KING KONG.” bet kvalitatīva satura radīšana jau ir māksla, kuru patiesībā arī es vēl neesmu apguvis, tādēļ arī turpinu blēņoties te.
Es pamēģināšu arī te uzrakstīt vismaz 12 stratēģijas, kas palīdz uzaudzināt vietnes apmeklējumu, bet to nākamreiz, kad atkal gribēšu rakstīt.

1 komentārs:

  1. kā tad īsti? neviena reāla padoma, tikai tāds virspusējs apraksts, kas ir seo

    AtbildētDzēst