21.01.11

Affiliate programma V.S. Affiliate tīkls

Paralēli strādājot pie sava mazā lolojuma, kas iespējams pārtaps grāmatā, nonācu pie sadaļas par affiliate tīkliem, to priekšrocībām un trūkumiem attiecībā pret “stand alone” affiliate programmām.

Vispār Latvijā vēl joprojām tiek jaukti šie divi jēdzieni affiliate programma un affiliate tīkls, tāpēc uzreiz salikšu visu pa plauktiem.
Affiliate programma parasti tiek organizēta viena uzņēmuma ietvaros, kurš pats izmantojot savus resursus piesaista partnerus un izmantojot savus resursus menedžē un bīda šo partnerprogrammu interneta plašumos.
Savukārt affiliate tīklā iesaistas uzņēmumi un/vai privātpersonas kuri vēlas izplatīt savas preces izmantojot tīkla piedāvātos resursus, programmatūru un tīklā esošos partnerus, par ko savukārt tiek piemērota komisijas maksa, kas mēdz būt dažāda un katru reizi tiek noteikta individuāli. Affiliate tīkls pats veic sava vārda spodrināšanas aktivitātes, kas arī palīdz potenciālajiem partneriem to atrast un tajā strādāt, jo affiliate partnerim vairs nav jāreģistrējas katrā programmā atsevišķi, un arī komisijas maksas parasti tiek apkopotas vienā virtuālajā maciņā no visām programmām kurās partneris ir iesaistījies. Savukārt tīkls novērš iespējamos riskus tikt apkrāptiem no affiliate programmu īpašnieku puses, kā tas mēdza sagadīties ar datateks.lv partnerprogrammu Latvijā piemēram,(pamatojums ir tikai lasītās partneru aizdomas, savukārt attaisnojumi nav sekojuši), un daudzas reizes apspriesto sms.lv partnerprogrammu, kur pat platforma izskatās, kā no pēcpuses izvilkta (ieekonomēja 500 USD?)un affiliate programmas vadītājs ir izbijusi balerīna, kurai pat sajēgas nav pie kura gala ķerties klāt.(nekā personīga)
Ir arī tāds bezpersonisks radījums Inspired izpildījumā, ko viņi lepni dēvē par affiliate tīklu, kas ir radīts uz vienas no vislētākajām pastāvošajām affiliate network platformām, īstā jēgā pat nav mēģinājuši viņu pielāgot, kur nu vēl runāt par normālu affiliate partneru atbalstu, un nemaz nerunājot par to, ka gadu noslēdzot dažiem partneriem iekrātā virtuālā naudiņa tika vienkārši noņemta, izcils neprofesionalitātes paraugs liela uzņēmuma izpildījumā, nu nedrīkst tā darīt....
Ja atceros pareizi tad vēl pirms gadiem 3-4 starp citu tieši šīs pašas kompānijas, šobrīd esošie, atsevišķi darbinieki, bija vieni no tiem, kuri bija visaktīvākie affiliate mārketinga iespēju noliedzēji, lai neteiktu-pretinieki, Latvijā, un vienā balsī apgalvoja: affiliate mārketings ir absolūti neefektīvs un nekam nederīgs pasākums...laiki gāja, domas mainījās arī viņiem, (par to gan neesmu pārliecināts līdz galam) un re, sēž smaidot un saka, mums te ir savs affiliate tīkls.
Nebūsim naivi, tas ne tikai nav affiliate tīkls, tas ir viens no Latvijas affiliate mārketinga nejaušības izcilākajiem piemēriem, kas pat vērā nebūtu jāņem, un jāgaida ir labāki risinājumi. Tomēr acīmredzot šeit ir savi pazemes akmeņi, kādēļ uzņēmumi aktīvi neiesaistās affiliate biznesā, tās ir bailes no neziņas, neizpratne par procesiem un daudzas nianses kuras būtu jāņem vērā attīstot šāda veida pārdošanas kanālu. Kā iedrošināšanai varu apmēram piemest salīdzinājumu starp iespējamajām alternatīvām: Ja šobrīd uzņēmums jau ir aktīvs interneta dalībnieks, tam ir sociālo tīklu konti, tas spēj piedāvāt iegādāties savu preci vai pakalpojumus saviem klientiem izmantojot internetu, viņš maksā par online reklāmu, lai būtu pamanāms, atsevišķi pieaicina dizaineri vai koderi vajadzības gadījumā, tad pilnīgi reāli ir iztērēt pat 1000Ls mēnesī un vairāk, cerot uz reklāmu un ROI, bet ko dara piesaistītie partneri ja tiek palaista uzņēmuma partnerprogramma: partneri sāk reklamēt minēto uzņēmumu X vai tā produktus, par to pretim neprasot nevienu santīmu, tikai godīgi nopelnīto naudu, par katru reāli pārdoto vienību un šāda situācija jau saucas: "win win". Ir vērts aizdomāties arī par to... protams affiliate programmas izveide nenotiek par velti: softs, promo materiāli, programmas apkalpošana, popularizēšana un tā tālāk arī rada savas izmaksas, tomēr tas nenoliedzami ir daudz efektīvāks ceļš, kā sasniegt savus klientus.


Latvijā pie esošajiem ekonomiskajiem apstākļiem daudziem no tiem kuri šobrīd lieto internetu vajadzētu aizdomāties, ka šis var būt gan blakus peļņas iespēju avots, gan arī nopietns pamatdarbs, turklāt partnerprogrammu dalībnieki vienmēr būs priviliģētā stāvoklī jo partnerprogrammās nodokļi tiek maksāti vienmēr, kas nozīmē, ka Jūs varat gulēt mierīgi, VID pie Jums ciemos nebrauks:)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru