01.05.11

1. daļa -20 iemesli kādēļ affileiteris nepiedalīsies Jūsu programmā.

Speciāli visiem jaunajiem un arī esošajiem programmu vadītājiem...
...Un arī daudzajiem partneriem, kā mācīblīdzeklis, ko jāņem vērā izvēloties to vai citu partnerprogrammu.

Pārčekojot svaigākos un piedāvātos projektus kuros esmu uzaicināts piedalīties, kā afileiteris neviļus sāku pārlasīt arī citu afileiteru blogus ar programmu apskatiem un to izvērtējumu.
Tātad pirmie 10 no 20 iemesliem kādēļ afileiteris neizvēlēsies Jūsu partnerprogrammu un aizies pie konkurentiem.

  1. Nekonkurētspējīgs piedāvājums: Piemēram ja Jums ir savs interneta veikals un Jūs neuzrunājiet savus lapas apmeklētājus daudz atraktīvāk. Daudzi afileiteri dos priekšroku Jūsu konkurentam.
  2. Nesaprotama/neuzticama uzskaites platforma: Viss kas ir vajadzīgs afileiterim - skaidri saprotamas atskaites un laicīgi maksājumi. Viss pārējais ir pupu mizas. (LV piemērs LTC izmantotā platforma Post Affiliate Pro kura Latvijā nu ir kļuvusi par absolūtu līderplatformu affiliate programmās)
  3. Nepietiekamas/vispār neesošas izmaksu alternatīvas: Ja nu es gribu uz WebMoney, Google Checkout, PayPal pa taisno to naudu pārdzīt, bet man vienkārši tupi piedāvā tikai bankas pārskaitījumu(kas vēl būtu apmēram Ok, bet nu čeka saņemšana automātiski nozīmē papildus naudas zaudēšanu LV tas ir no apm.10Ls un uz augšu), es tāpat kā droši vien daudzi, arī labāk izvairīsies no šādas programmas. Google Adwords partnerprogramma, labi izdomājuši ar Western Uninon pārskaitījumu, ko bez komisijas var atprečot jebkurā Latvijas krājbankas un Latvijas pastā.
  4. Neizteiksmīgs dizains – lai tā ir produkta bilde, afileiteru baneri, e-mail templeiti, u.t.t. Tam visam ir jābūt izpildītam visaugstākajā kvalitātē. Un patstāvīgi jātiek atjaunotiem.
  5. Zema komisija/maksājumi – ja Jūsu konkurenti piedāvā saņemt partneriem vairāk, tas nenozīmē, ka Jūsu konkurentiem ir vairāk partneru, jo visi šie partneri skatās tikai uz ieņēmumu līmeni, un beigās var nonākt pie secinājuma, ka labāk reklamēt analoģisku produktu ar zemāku komisijas maksu, tomēr ar iegūstamiem lielākiem ienākumiem. Ienākumi afileiterim ir viss, kas viņam ir galvenais atskaites punkts. Protams var būt apgriezti proporcionāli, ka tieši lielāka komisija tieši nosaka piesaistāmo partneru skaitu.
  6. Liels komisiju anulēšanu skaits – ne daudzas platformas dod apskatīties afileiteriem šo info frontendā, tomēr afileiteri pa lielam nav nekādi puišeļi kuri atnākuši pablēņoties, un šo info agrāk vai vēlāk uzzina. Tas var novest pie tā, ka Jūsu programmā paliks tikai tie kuri aizmirsuši izbeigt ar Jums attiecības. (Un atkal Latvijas affiliate programmu klasika LTC, ar savu programmas pēdējo periodu, tik daudzi pirkumi tiek nozagti afileiterim, ka pāriet vispār jebkāda vēlme tur vairs darboties, un par to runā lielākā daļa afileiteru, un to visi arī zina:))(Par to mazliet vēlāk nākošajā nodaļā) Otrs klasiskais piemērs SMScredit.lv nenoliedzami ātro kredītu tirgus līderis, pie kura iespējams aizņēmušies visi kuri vien to ir vēlējušies izdarīt, bet affileiteri no tā cieš, jo viņi jaunus klientus vairs nespēj ģenerēt, vai arī to ir palicis izcili maz, ka nav pat jēgas ieguldīt savu laiku un pūles. Jāskatās kuri tajā tirgū būs nākošie.
  7. Nesasniedzams programmas vadītājs – ja afileiteris nesaprot ar ko kontaktēties un, kas ir tas cilvēks kurš vada konkrēto programmu, kāda ir šī cilvēka kompetence un pieredze, lai viņš spētu palīdzēt partnerim, gan ar padomu, gan ar citām lietām, viņš priekšroku dos citam piedāvājumam.
  8. Īss cookie termiņš – un atkal par šito “dabūšu pa ausīm” visā pasaulē populārais Amazon.com piedāvā cookie “iecept” tikai uz vienu diennakti, tomēr nemērīsies ar mostriem, tādēļ rekomendējamais cookie dzīves cikls programmai jābūt 60-90 dienas un vairāk. CJ.com, kas ir amerikosu tīkls, bija vēl viens foršs termins, bet tas laikam ir tikai viņiem, kas paredzēja pirmavota ieceptā cookie aizsardzību, pat ja klients pēc tam iegājis no cita partnera lapas un no tās veicis pirkumu.
  9. Nenoteikts programmas apraksts - “Labākie konversācijas rādītāji” ,“Top noch kvalitāte” “Pirmais starptautiskais piedāvājums”. Ev nu beidzam dirst... Pastāstiet partneriem par konversāciju, atteikumiem, vidējo nopelnāmo summu no katra ģenerētā klika, vai no katrām 1000 ekspozīcijām. Lūk kas interesē partnerus.
  10. Nekvalitatīva komunikācija – Piemēram, nekas nespēj afileiteri sadusmot vairāk, kad viņu e-pastā uzrunā ” Dārgais-ā parneri/-e”.  Esiet personiski un revelanti vienlaicīgi, beidziet dzīt saviem partneriem viņiem nevajadzīgu info un neizmantojiet viņu epastus ļaunprātīgi.

    Sekos otra daļa, jo 20 iemesliem izrādījās baigais palags jāraksta, bet tur būs vēl interesantāk. Apsolu.


6 komentāri:

  1. Esi papētijis cik maksā citas affiliate platformas?
    Post Affiliate Pro varbūt nav pati krutākā un advancētākā aff programma pasaulē, bet tā ir pietiekoši lēta un lai patestētu ūdeņus affiliate mārketinga virzienā tik mazā tirgū kā Latvija ir pilnīgi pietiekoša. Tajā ir pietiekoši unikālu fīču, kas citās programmās nemaz nav. Un ne jau no affiliate platformas ir atkarīga programmas veiksme

    Komisijas neviens nezog. Šis nav tradicionāls digitāls produkts kā e-grāmata vai kāds softs, kuram atbirums var būt daži procenti vai arī lielāks, ja produkts ir sliktas kvalitātes. Nevajag salīdzināt ar ierastajiem digitālajiem produktiem, kas veido vairāk kā 90% no aff produktiem pasaulē. Te ir citi riski un iemesli.
    Vai arī uzskati, ka būtu jāsāk maksāt arī par neierīkotiem pakalpojumiem? Kā domā pie kā tas novestu?
    Diemžēl affiliate trafiks visbiežāk ir vāji kvalificēts, jo affiliates dara visu lai tik apmeklētājs nospiež uz aff linku, un rezultātā piesaka optikas tādos lauku rajonos, kuros vispār nekad nebūs optika (optikas pieteikumi vien 3 no 4 tiek atteikti, jo optika nav pieejama ārpus lielām pilsētām), vai arī pēc centieniem uzlabot web kanāla pieteikumus vienkāršojot pieteikumu procesu un veicot split testus, rezultāts ļoti bieži ir pārāk maz informācijas web lapā kas noved pie pieteikuma, kad nav tehnisku iespēju ierīkot vai arī neizlasa visus nosacījumus līdz galam, un par tiem uzzin tikai pieteikuma apstrādes laikā
    Tas ka ilgāku laiku komisijas stāvēja pendingos ir tikai tādēļ, ka veicām dubultas un trīskāršas pārbaudes, pētijām iemeslus kapēc atbirums pieaug un tikai kad bija pilnīgi viss izpētīts, mainijām statusus ilgāku laiku uzkrātajiem pendingiem
    Ja interesē vairāk par šo lietu droši uzzvani un pastāstīšu sīkāk, te nav situācija ka programmu vada ārzemju kantoris ar kuru nevar sazināties vai arī atbild standarta atbildes. Esam tepat vienā valstī dzīvojošie un mūsu interesēs ir attīstīt programmu nevis to graut.
    Fakts ir tāds, ka affiliate programmas vadībai ir mērķi kas jāpilda un nav pilnīgi nekādas intereses kaut ko zagt vai mānīt, tieši otrādi meklējam veidus kā uzlabot vēl labāk jau tā labi strādājošu sistēmu.
    Ir plāni regulāri tikties ar top affiliates, un kopā plānot attīstību. Jau pirmā tikšanās notika, drīzumā būs vēl. Bet kopīgi jāmeklē ir zelta vidusceļš, kas ievērotu abu puši intereses.

    AtbildētDzēst
  2. par zagšanu Mārtiņ, ok mazliet ne to vārdu izvēlējos, tomēr mazliet vēos precizēt, afileiterim pa lielam ir jāsaskarās ar daudziem riskiem, lai viņa komisija tiktu viņam pieskaitīta, tomēr manuprāt būtu tikai forši, ja aff programmas vadītājs ik pa laikam informētu partnerus, par atteikumu daudzumu, iemesliem, citiem jautājumiem u.t.t nu tu jau saprati, lai nevairotos baumas, nepieciešama apstiprināta informācija no pirmavota
    protams nav jāizpauž sensitīva informācija, bet nu partnerim jāpastāsta, kas, ko un kā notiek uz doto brīdi programmā:) Tomēr tas ir partneris, viņš uz rokām jānēsā, par viņu jaatcerās ik pa laikam:)

    AtbildētDzēst
  3. Papildināšu par 6.punktu saistībā smscr.lv - šobrīd CMS aff tīklā ir pieejami 2 ātro kredītu piedāvājumi. Komisiju struktūra ir līdzīga kā smscr.lv, taču kompānijām ir ievērojami mazāka tirgus daļu, līdz ar to lielāka iespēja piesaistīt tieši jaunos.

    AtbildētDzēst
  4. cmsā ir minicredit un icredit

    Gati, paldies par ieteikumu, ņemšu vērā
    līdz šim pārsvarā atbildējām tiem kas jautāja, jo atteikumu procents ir mainīga lieta dažādiem affiem, tas tapēc ka citi fokusējas uz kādu konkrētāku produktu piem VTV, kur atbiruma procents ir daudz zemāks, bet citi tikai uz optiku, kur tas ir daudz augstāks

    AtbildētDzēst