Un tagad nākošie iemesli, kādēļ Jūsu programmas tiks nolemtas neveiksmei.
Iepriekšējā daļa spiežot te.
- Nedrošs iepirkšanās grozs – Wow un uzreiz laikam visi LV interneta veikali un ļoooti liela LV pakalpojumu pārdevēju aiziet stūrī nokaunēties. SSL sertifikāts maksā mazāk par 45 USD gadā, tiešām nevariet atļauties (iegādāties var arī kaut vai pie populārā Godddy spiežot te)? Bet klientam ir absolūta pārliecība, ka Jūs viņa ievadītos kartes datus vai jebkādu citu informāciju saņemsiet un viņš tos nodos Jums, izmantojot drošu datu savienojumu. Un metiet man ar akmeni, ja sakiet, ka tas ir lieki un nevajadzīgi...Ārpus LV tam sen pievērš paaugstinātu uzmanību, jo tur, vidusmēra pircējam internetā, piemēram, ir ko zaudēt. Affileiterim šādiem veikaliem tāpat kā klientiem ir jāmet liels līkums.
- Iepirkšanās grozs pārāk sarežģīts – Jūs esiet skaitījuši, cik soļi ir jāaizpilda klientam, lai tas nokārtotu pirkumu izmantojot tikai internetu, pie Jums, vai arī cik Jums pašam, kā pircējam, ir bijis nepieciešams izpildīt manevrus, lai beidzot tiktu pie kārotā... Pieprasiet tieši tik informācijas no klienta, cik tas tiešām Jums sākotnēji ir nepieciešams, optimizējiet iepirkšanās procesu, nu nevajag cilvēkam opciju "pievienot grozam" un tad vēl papildus "apskatīt grozu", ja jūs pārdodat tikai vienu produktu, piekritīsiet? Jo vienkāršāks ir iepirkšanās process, jo vairāk tas patiks ne tikai jūsu pircējiem, bet arī afileiteri to spēs novērtēt.
- Vietnes izplūšana – Ok, kas tas ir, tas notiek tādos gadījumos, kad no Jūsu vietnes klients sākotnēji tiek novirzīts uz “Bla bla bla zemi” saucams arī par ”sales preheating”, Google AdSense kampaņas un pat sasiešana ar citām partnerprogrammām. Es taču sūtu pie Jums apmeklētājus, bet ja Jūs sagāžat savā lapā 100 blokus ar Adsenes baneriem, uz kuriem uzklikojot manis atsūtītais apmeklētājs Jums nopelnīs pārs santīmus, Jums no tā kļūst vieglāk? Es taču reklamēju, Jūsu produktus nevis, Jūsu konkurentus, kuri vienalga parādās Adsense reklāmās:) Turiet savus apmeklētājus pie sevīm, un arī Jūsu afileiteri būs priecīgāki. Ja runā par konkrētiem piemēriem, tad nu Best Buy un Walmart būtu klasiskie piemēri pasaules mēroga izpildījumā, bet viņi vēl joprojām nesaprot, kāpēc viņiem ir tik maz partneru...hmmm.
- Telefona numuri – telefona numurs vietnē protams ir labi jo, tas vairo uzticamību, bet affileiteri to ienīst, jo tas automātiski nozīmē zaudētu pirkuma komisiju. Un protams, kā tad nu bez Lattelecom partnerprogrammas nepieminēšanas...kā Jūs domājiet cik no tiem cilvēkiem kuri iegājuši caur Jūsu linku nav piezvanījuši uz 177 ??? Nja... te arī tā bēdīgā statistika parādās... Nu ja Jums ir tas telefons, tā taču nav problēma, ieintegrējiet Pay Per Call partnerattiecības, lai partneri varētu atsekot arī viņu klientu ģenerētos zvanus, un nemaksā tas risinājums miljonu, lai sāktu iebilst, un Lattelecom to jau nu varēja ieviest pašos pirmssākumos, bet acīmredzot par šādu modeli daudzi partnerprogrammu vadītāji nav dzirdējuši, sakontaktējiet ar mani, es pastāstīšu un pat parādīšu.:):):) Ja apzināti to nevēlējāties ieintegrēt jo tāds ir bijis aukstais aprēķins, tad tas ir cits stāsts.:)
- Lēni ielādējama lapa – OK, nu ir pie mums izlepusi tā tauta un ja mājās nav vismaz 20Mbit/sek ātrums, tad cilvēks internetu lieto mežā, bet arī viņš ir cilvēks:):) Pievēršat uzmanību lapas svaram, lai afileiteris pirmo reizi ienākot Jūsu mājaslapā un to novērtējot neskatītos monitorā 3 minūtes, kamēr lapa tomēr beidzot ielādēsies, viņš tāpat kā jekurš cits normāls klients vienkārši aizies.
- Vāji produktu apraksti- pamatproblēma Latvijā lielākajās daļā gadījumu ir tajā, ka daudzi internetveikali vienkārši automātiskajā režīmā “ielasa” produktu aprakstu un paši sev applaudē, bet ko klientam vajag un ko klients meklē? Pareizi! Vairāk informācijas. Vairāk kvalitatīvas informācijas! Tur kur viņš beidzot ir izlasījis ne tikai to, cik iegādājamais dators ir smuks, melns un sver2,6 kg., bet arī papildus informāciju, ka nokritis no trešā stāva tas turpinās darboties bez pārtraukumiem, un ka tika mēģināts ar naglu saskrāpēt korpusu, bet nekas nesanāca, ticiet man, klients paliks un veiks pirkumu tieši tajā resursā kur viņš to izlasīja, ja vien tas būs iespējams. Nu nepažēlojiet naudu tekstu veidotājiem, viņi nemaksā miljonu mēnesī, radiet unikālus produktu aprakstus, iekārojiet pircēju, pierunājiet viņu, pārlieciniet viņu. Atcerieties, affileiteris nepārdod, viņš tikai ieinteresē potenciālo pircēju un tālāk jau viņu virza pie Jums.
- Vāja lapas struktūra: Vai Jūsu vietnē lapu struktūra ir pārdomāta tik ļoti, lai ar 3 klikiem varētu iegādāties jebkuru produktu un piedāvājumu kurš atrodams Jūsu vietnē? Ja tā nav, tad nedz klientiem, nedz affileiteriem tas paliek neintersanti, pirmajā gadījumā pircējs vienkārši apjūk un vairs neko nesaprot, otrajā gadījumā sākas problēmas ar affiliate linka izsekošanu, kad tas iet lapas dziļumā. Pasaulē man zināmā no lielajām affiliate programmām bija tieši Thomson Holidays, kas ir lielākais UK tūroperators, viņu mājaslapa ir mazs vājprāts, pats affiliate programmas vadītājs atzīst, ka ir problēmas ar affileitera linka atsekošanu, kad klients sāk staigāt pa lapu, bet programmas vadītājs tā arī neko nedara, kā tikai padot garos linkus partneriem uz kaut kādiem speciālajiem piedāvājumiem, tā nu tie partneri tur sēž zobus sakoduši un cīnās, es aizgāju tāpat kā daudzi, kad viņi visam brdakam piedevām arī samazināja komisijas maksas.
- Vāja maksāšanas veidu izvēle – tas ir tikai dabiski ja klients dot priekšroku tam vai citam norēķinu veidam ar Jums interneta vidē, jo uzticās tam vai citam vairāk nekā citiem, un ja Jūs prasīsiet par visām varēm viņam ievadīt savu VISA vai Mastercard datus, visticamāk ka pirkums nekad nenotiks, kas būtu noticis, ja piemēram pirkumu būtu bijis iespējams veikt arī izmantojot PayPal. Arī šo aspektu jāņem vērā afileiteriem kuri uzsākuši sadarbības partnera mājaslapas izpēti.
- Neeksistējošas/bojātas saites – brīnieties? Jūs pat nevarat iedomāties cik bieži ir šādi gadījumi, arī lielām organizācijām un atpazīstamiem zīmoliem. Nekas nevar būt sliktāks par to, ka šādu saiti atklāju es, kā partneris, pārbaudot kā strādā un kur ved manis izvietotās saites. Tas izskatās neprofesionāli un ko tad, lai saka par potenciālo klientu, tas ierauga vienu no 404 paziņojumiem un iet prom, ar to arī viss beidzas. Ja jums šādas situācijas gadās ar kādu programmas uzturētāja vietni, labāk šķiraties no viņiem, Jūs kā affileiteris iespējams jau sen esiet zaudējis kaudzi naudas.
- Piezemēšanās lapas...- paklausieties, nu pameklējiet meklētājos, kas ir jēdziens piezemēšanās lapa un itsevišķi, kādam ir jābūt to dizainam, nu nav viņai jābūt obligāti ar sistēmu nesaistītai lapai, tā var būt jebkura lapa Jūsu vietnē uz kuru afileiteris novirzīs apmeklētāju plūsmu, bet nu tad pacentieties pasniegt sevi daudz maz līmenī, paņemiet mazliet normālāku dizaineri, nokonsultējieties ar kādu speciālistu, kurš vismaz saprot, kas tas ir par zvēru un vispār DARIET visu iespējamo, lai apmeklētājs konvertētos pircējā! Affileiteris tikai par to būs priecīgs un turpinās ar Jums strādāt vēl ļoti ilgu laiku periodu, ja ne visu palikušo dzīvi:)
Tad nu beidzot man sirds ir mierīga, viss ir pateikts, Tev bija kaut kas piebilstams? Iekomentē, te zemāk ir tāda iespēja.
Njā ga4a. Nekad neesi iedomājies kapēc Tev tik maz komentāru blogā?
AtbildētDzēstPar 177
Esi kaut vienu ltc landing lapu redzējis ar telefonu tajā?
Pirms gudri muldēt noskaidro faktus. No sales lapām un pieteikumu formām noplūde uz kontaku lapu ir tikai ap 1% pēc web analītikas datiem, jo telefons pieejams tikai kontaktu lapā un sākumlapas footerī. Tas ka citi var pazvanīt jo zin šo numuru no galvas jau ir cits stāsts.
Web kanālam tāpat kā affiliate kanālam ir savi mērķi, kas jāpilda un interese ir nodrošināt maksimāli daudz web pieteikumu ar minimālu noplūdi, un tam tiek darīts viss tai skaitā papildus bonusi par pieteikumu webā, optimizer split testi un tml
Kā arī liels ieguvums ir no ieviestas īsās pieteikuma formas, kas prasa tikai atstāt kontaktu info, bet pieteikums tāpat pieskaitās pie web kanāla tai skaitā affiliate, ja apmeklējums no aff atnācis
pay per call tika apsvērts jau no paša sākuma, bet dēļ dārgām it izmaksām un piedāvātām mazajām komisijām ielikām tai zemāku prioritāti, šobrīd koncentrējoties uz citiem attīstības pasākumiem, kas dos lielāku atdevi
Pa lielam virzība visā pasaulē iet uz multichannel stratēģiju, kad pats klients izvēlas kanālu caur kuru piesaka, bet komisiju sadala visi iesaistītie kanāli. Challenge šobrīd ir korekta uzskaite, kur nav universālu integrētu risinājumu, jo jāiesaista gan crm, gan web, gan dwh sistēmas.
Vobšem nevajag Te spēlēt lielo guru un mācīt kā vadīt aff programmas, ja pats nevienu neesi dzīvē vēl veiksmīgi palaidis
Tas, ka ir panākumi kā affiliate, nenozīmē ka visu zini par aff programmu palaišanu un vari ar no globāliem resursiem nokopētām gudrībām un pāris nepārbaudītiem faktiem mācīt citus.
Teorija kā saka ir viena lieta, prakse pavisam cita, jo jālavierē starp affiliate un reklāmdevēja interesēm un jāatrod zelta vidusceļš, kas dos perspektīvu attīstībai abām pusēm.
Puse no šīm minētajām lietām ir pārāk mazsvarīga, lai tā kaut ko ietekmētu programmas veiksmīgai palaišanai, tās drīzāk var uzlabot jau veiksmīgas programmas darbību, bet arī tikai par dažiem procentiem.
Pagaidām Latvijā nezinu nevienu citu programmu, kas tādus apjomus būtu sasniegusi pēc mēneša izmaksātām komisijām un reģistrēto lietotāju skaita.
Visi līdzšinējie klonēšanas mēģinājumi bija neveiksmīgi vai turpina griezties ar maziem apgrozijumiem galvenokārt tieši dēļ tā, ka nespēja atrast to zelta vidusceļu dēļ dažiem nepareiziem lēmumiem.
Jaunās cms un pay4results izskatās perspektīvas, jo viena jau ir igaunijas tirgū uzņēmusi apgriezienus un tur IM joma ir daudzus soļus priekšā Latvijai. Bet pagaidām abās pašvaki ar piedāvājumiem no LV
Vispār Mārtiņ esmu gan palaidis dzīvē aff.programmas,tāpēc nerunāju par kosmosu, starp citu arī vienā gadījumā pat biji klāt prezentācijā, bet ne par to ir stāsts. par 177, OK, piekrītu landingpage nav, bet iemetam googlē lattelecom pakalpojumi un ko mēs redzam organisko meklēšanas rezultātos? Te bilde: http://twitpic.com/4s9xxv Negribēju apvainot Lattelecom, vienkārši atcerējos vienu konkrētu case study, bet lai paliek:) Par komentāriem, pa lielam vienalga, varu vispār atslēgt tādu iespēju. Bet lielākajā daļā argumentu piekrītu ari tev.
AtbildētDzēstpiebilde: speciāli neņemu nost LTC baneri, lai paskatītos footerī visi par to,ko teicu jau 19. punktā, spiežiet droši, tas links vairs sen neeksistē, jeb es kopēju ne tā, jeb atkal kaut ko nesaprotu?:)Un ja ņem ēc scenārija ka kādam citam projektam ir 40 šādas reklāmsaites, katru jāpārbauda dienā 2x?Nope
AtbildētDzēstNu viena lieta ir piestartēt, otra lieta pacelt līdz noteiktam līmenim. Cik no Aigara dzirdēju Miligen aff progai pagaidām švaki iet, apgriezieni mazi
AtbildētDzēstto meta description izlabosim, ja zini vēl kādu gadījumu droši raksti, mēs ņemam vērā aff ieteikumus un labojam kļūdas
pašas web lapas uzturēšana nav īsti manas nodaļas atbildībā tapēc nespēju visam izsekot, lai gan rekomendācijas viņiem sniedzu kā uzlabot lapu, lai konvertācijas celtu etc
Tas baneris zemāk ir ar kļūdainu clictag speceni, kaut kā bija izsrpucis, visus banerus pirms pievienošanas testējam. Un pamazām pārejam uz iframe kodiem. Paņem jaunāko versiju
Un atkal jau aff vadītāja kontakti ir pieejami, dod ziņu ja mani kļūdas. Kā saka nekļūdās tikai tie, kas neko nedara. Mūsu gadījumā resursu ir pārāk maz pie darbu apjomiem, kas jāpavelk, lai visu nosegtu perfekti bez kļūdām.
Nu Mārtiņ, atkal nezinot visus saskaitāmos, tu droši speries iekšā, bet gan jau nezini, ka es jau pašā sākumā būtu Mailigen progu būtu iecēlis CJ.com, bet lai startētos tīklā bija jānostrādā vismaz kādu gadu, lai paskatītos uz rādītājiem, ko saražo programmas dalībnieki, tā ka piezīme par to pacelšanu līdz noteiktam līmenim, šoreiz uzskatu ir nevietā, es noteikti to neizdarītu sliktāk par Aigaru:), bet pamatu pamatos runa jau bija par to, vai es zinu, kā un kas ir jādara, lai palaistu veiksmīgu programmu, jo cik es zinu, nekas tur konceptuāli nav mainījies:):) Un redz, to baneru jums tur nav vesela kaudze, lai paši nepiefiksētu, pa lielam tas jau programmas vadītājam sen bija jāpiefiksē un jāizlabo, ne man un ne tev. palielam tieši viņam -1.
AtbildētDzēstŠo komentāru ir noņēmis autors.
AtbildētDzēstMailigen kļūda bija iet amerikāņu tīklā, tas fakts...sūdīgs produkts, un nevar mērīties ar lielajiem grandiem, bija jāsāk ar Eiropas vai arī tikai UK lokālo tīklu, bet zinot ka Aigars ir Cj fanboijs, ceru, ka spēs izsisties, kaut arī tur analīze tulīt visu parādīs.
AtbildētDzēst