27.03.11

Kāpēc jaunā Panda ir salīdzināma ar Coca-Cola?

Tas notika vēl tālajā 1985 gadā, kad Coca Cola Company izmainīja tās slepeno formulu un sāka savas jaunās kolas ražošanu, lai cīnītos ar Pepsi Cola, tas izsauca lielāku interesi no jaunās paaudzes patērētāju puses kuri bija lojāli sodas dzērienu lietotāji. Coca Cola izveidoja saldāku dzēriena formulu, balstoties uz ilgstošiem grupu garšas testiem un apbruņoušies ar neapgāžamiem pierādījumiem, ka vairums gāzēto dzērienu lietotāji dod priekšroku tieši jaunajai garšai attiecībā pret veco Coca Colas un konkurentu Pepsi Colas garšai , tā pārtrauca vecā dzēriena ražošanu un palaida tautās jauno Coca cola, un mēs visi zinām pārējo šī stāsta daļu:) Nu OK, tāds liriskais ievads sanāca, bet turpinājumā Jūs sapratīsiet kāpēc tā.

Tātad, pēc pēdējās desmitgades dominances interneta meklēšanas rezultātu iegūšanā ar viņu meklēšanas dzinēju. Google inžinieri, kuri atbild par rezultātu atspoguļošans kvalitāti sāka uztraukties par cilvēku pieaugošo neapmierinātību attiecībā pret iegūtajiem rezultātiem. Troksnis pieauga, parādījās aiz vien vairāk nekvalitatīva satura mājaslapas, kuras tika “dzītas” augšā ar visiem iespējamajiem paņēmieniem, lai tikai tiktu ievērotas un nodrošinātu organisko apmeklējuma plūsmu veidojot satura “sindikātus” un speciālus satura radīšanas skriptus, lai tikai ievilinātu pie sevis kārtējo apmeklētāju bija faktors, kas Googles inžinieriem lika aizdomāties, ka nepieciešams piegādāt patērētājiem tieši to informāciju kuru viņš vēlas sameklēt un sāka strādāt pie jaunā meklēšanas algoritma izstrādes kurš zināms šobrīd kā Panda. Pandas palaišanas mērķis, laikam jau tikai dabiski bija meklēšanas rezultātu attēlošanas uzlabojumi, lai patērētājam nevajadzētu klejot caur 10, 20 un 30 lapām, kuras vajadzīgo informāciju nesniedz, lai šo algoritmu radītu Google rīkojās tieši tāpat kā Coca Cola Company raksta sākumā, protams Google neatklāj, kā viņi nonākuši tieši pie tāda algoritma, viens ir skaidrs Google bija pieņēmusi darbā simtiem testeru, kuri tad arī tur testēja iegūstamos rezultātus, lai vismaz kautkādā veidā nonāktu pie kaut kā konkrēta tika uzdoti piemēram tādi jautājumi ”Vai tev liktos droši ievadīt savas kredītkartes datus šajā vietnē?”, vai piemēram: “Vai ienākot šajā vietnē kurā sniedz medicīniska rakstura padomus un piedāvā attiecīgus preparātus, tu tos dotu saviem bērniem?” protams, neviens tā īsti nezina uz kādiem teši jautājumiem bija jāatbild rezultātu testētājiem, tādēļ, ka Google pat nedot mājienu, uz kādiem tieši jautājumiem ir bijis jāatbild testeriem, un pēc kādiem kritērijiem tā ir atzinusi to vai citu lapu par labu esam.

Un tad sākās procesa viltīgākā daļa. Googles inžinieri pamēģināja noteikt testeru sniegto atbilžu kvalitāti, noskaidrojot kādi tieši no iegūtajiem rezultātiem ir izmantojami, jo vajadzēja izslēgt arī testētāju personīgo patiku vai nepatiku skatoties uz vietni, bet izvērtējot to tā it kā tā piedalītos skaistumkonkursā, tādā veidā Google mēģināja atrast jaunu recepti balstoties uz atbilstošiem rezultātiem. Ja ņem vērā oficiāli Google teikto, tad tieši 2011. gada 23. februāris bija tomēr viens no noteicošajiem faktoriem, kad jaunā Panda nostartējās un lietotāji Googlē meklējot informāciju jau saņēma jaunā algoritma rezultātus.

Un atpakaļ pie astoņdesmitajiem, kad Coca Cola veica savas jaunās garšas testus, tā secināja, ka cilvēki izvēlas saldāku dzēriena garšu. Pateicoties mekēšanas analītiķiem, kuri savu iztiku pelna kontrolējot Google attēlojamo rezultātu kvalitāti, mēs tagad zinām kāda tipa web resursus tie testētāji izvēlējās:) Vietnes kuras pēc Pandas algoritma palaišanas tikai ieguva, ir ļoti garš saraksts ieskaitot arī populārus zīmolus: Amazon, Walmart, Wikipedia, Yahoo Answers, valdības mājaslapas un tā tālāk.
Un vietne kurā apkopoti praktiski padomi dažādām dzīve situācijām, un kuru tik ļoti daudzi satura meklētāji neieredz bija eHow.com, kas izrādījās iepriekš neprognozēts uzvarētājs, tieši tā iemesla dēļ, ka jaunā meklēšanas algoritma mērķis bija iznīdēt kontentu fermas.
Google algojot testētāju armijas ir nonākusi pie sekojoša secinājuma:
Jautāti novērtēt dažādas mājas lapas, testētāji, kā tas šobrīd jau ir redzams, ir izvēlējušies vai nu atpazīstamu vārdu vai arī estētiskumu, tādu vidusmēra jau pazīstamo eCommerce šabloniņu ar pārs simt vārdiem satura, kas tagad ir jaunā Interneta ekvivalents cukura pievienošanai kolas formulā:)

Googles runasvīri oficiālajās uzstāšanās reizēs, paziņo, ka jaunais meklēšanas dzinēja algoritms ir uzlabojis attēlojamo rezultātu kvalitāti, un cilvēki ir kļuvuši apmierinātāki. Es neesmu redzējis jaunā meklēšanas dzinēja algoritma apskatus, bet palasījos vienu foruma zariņu, kurā tika uzsākta šī tēma ar Google speciālistu. Kurā redzams, ka daudzi simti vietņu autori ir neapmierināti ar jauno rezultātu izvadīšanas kārtību, bet nu tas ir tikai dabiski, kur ir uzvarētāji, jābūt arī zaudētājiem. Un ko domā Tu par jauno Panda algoritmu?




1 komentārs:

  1. Izlasīju rakstu! Labs raksts! Nav tā kā baigi tehnisks, bet vispārīgs.

    Šorīt pats tieši meklēju google algoritma update Panda vadlīnijas :)

    Paldies par rakstu!

    AtbildētDzēst