30.07.09

Blogeru "sindikāta" atmaskošana.:):)):)

Atliek man tikai pamest dzimtās mājas, un Latvijas netā atkal notiek burziņš, šoreiz stāsts par to, kā Twitterī „uzcepās” trīs tā lietotāji: @stopcapital, @revolucija un @Subkomandante, par t.s blogeru „sindikātu”.

Nu un no šī visa izriet, ka kāds pacēla jautājumu, vai blogos ir jānorāda apmaksātas reklāmas klātbūtne?
Kāpēc tika secināts, ka eksistē t.s „sindikāts”, pa lielam es arī esmu vienisprātis, ka eksistē kāda atsevišķa blogeru kompānija, kas izmantojot ne pārāk viltīgus paņēmienus audzē savu PR un trafiku vienlaicīgi, un reklāmdevējiem piedāvā izmantot šo kopējo tīklu, lai izreklamētu savu mājas lapu vai „uzdzītu” kādu atslēgvārdu. 
Labi, tas būtu OK. Tomēr laiku pa laikam blogos parādās, kāda uzņēmuma, vai devaisa apraksts vai analīze, un dabiskās reakcijas jautājums ir sekojošs: Vai blogerim par to maksā, un kāpēc viņš par to raksta? Pamatu pamatos jāpadomā, kāpēc es savu blogu visu laiku papildinu ar jaunām interesantām lietām, un rakstiem, kāpēc man patīk stundu rakties pa google analīzes datiem, un kāpēc manu blogu vispār lasa? Mana arī ir personīga pieredze, šajā visā pasākumā. Iepriekš to neteikdams un neatklādams patieso mērķi ievietoju reklāmrakstu vienā no blogiem, kura autors man likās vispieņemamākais, un par to arī samaksāju noteiktu summu. Atdeve bija niecīga, bet troksnis, ko radīja vismaz divi citi, „sindikāta”? dalībnieki, bija lielāks nekā to varēju paredzēt Tas labi, eksperimentam noderēja un nenožēloju nevienu latu, kas tur tika iztērēts. Par pētījumiem taču jāmaksā vai ne?
Jo citā blogā, kur nauda tika ieguldīta vairāk atdeve bija pamatīgāka, un rezultātā atpelnījās arī visa ieguldītā nauda.
Tomēr man izvērtās diskusija ar vienu blogeri, kurš savā blogā ievietoja reklāmrakstu, un to par tādu arī neatzīmēja, uz jautājumu, kādēļ tā, atbilde bija: nu tas ir citādāks gadījums, bet nu OK, es nelienu sveša kabatā un naudu neskaitu.
Jāsāk tomēr laikam saprast, ka mums ir kapitālisms, ja mēs kaut ko daram un ja tas mums nav hobijs, tad mums ar to ir jāpelna, norādīt vai nenorādīt uz apmaksātu reklāmrakstu esamību, tas paliks tikai blogera sirdsapziņas jautājums. Bet ja ar blogu var nopelnīt, tad kāpēc to nedarīt? Tas man atgādina Twitter vēsturi, kad neviens nesaprata Twitter biznesa modeli, kad to sāka saprast, visi metās pīārošanā, un spama dzīšanā Lūk par to tad bija arī mans stāsts... Eju ķert vēju, gaidu beidzot lielo Kazantip atklāšanu, kas notiks jau 1.augustā un sekoju trakajam LV interneta troksnim

1 komentārs: