22.08.12

Kāpēc nav jēgas pirkt automašīnu, ja to neviens nelietos?


Pazīstama situācija? Gribējās gan rakstīt ne par automašīnām. Automašīnas tiešām dažreiz pērk, lai tās pēc tam noliktu visu apskatei, kas apliecina tā īpašnieka statusu, lai visi redzētu, ka cilvēks ir ieguldījis naudu kādā ekskluzīvā priekšmetā, lai arī spēļmantiņā, bet pietiekami efektīvā.
Daudzi  ir dzirdējuši apgalvojumu: Ja tevis nav internetā, tevis nav vispār.
Vispār jau daudzi uzņēmēji ir sapratuši, ka internetā ir jābūt un dažreiz tas ir pat nepieciešams. Ja cilvēks apzinās nepieciešamību, tad viss ir kārtībā, viņš lietai pieies nopietni un racionāli, saprotot, ka tās ir investīcijas biznesa attīstībā. Tomēr ir vēl viena kategorija uzņēmēju, kuri mājaslapu veido tikai ķeksīša pēc, jo mājaslapas ir visiem viņa konkurentiem, draugiem, un paziņām. Un te sākas joki. Patiesībā par jokiem arī gribēju uzrakstīt.
Vispār šos uzņēmējus varētu sadalīt divās kategorijās, vieni kuri saprot ko viņi dara, otri kuri nesaprot. Parasti šis stāsts sākas tā, tiek meklētas vai nu web-studijas, vai freelanceri, kuri ir gatavi mājaslapu izveidot, gan vienā, gan otrā gadījumā ir iespējams tikt pie gatava produkta, kurš var būt, gan dārgs, gan lēts, gan kvalitatīvs, gan nekvalitatīvs. Viss balstās tikai to, kā pasūtītājs un izpildītājs ir viens otru sapratuši. Par aģentūrām varētu pat uzrakstīt atsevišķu stāstu, arī par frīlanceriem, kuri gatavi kaut ko izdarīt par nesaprotamām naudām. Un klientam vienmēr gribās visu ātri, labi un lēti, tomēr parasti viens no faktoriem ir jāizsvītro.

Bet kad šampānietis ir izdzerts, un torte apēsta, sākas skarbā  realitāte, katru rītu pārbaudot mājaslapas apmeklētību, pasūtītājs sāk lēnā garā saprast, ka izņemot viņu un viņa paziņas, ka arī nejaušos apmeklētājus, nevienam tā mājaslapa nav vajadzīga, un tāpēc ievadā es tās automašīnas pieminēju. Jā, smuka dārga spēļmantiņa, kuru veidojusi ļoti laba aģentūra un vislabākie dizaineri, bet apmeklējuma nav. Nav un viss. Traki... cilvēks ir sapratis, ka nekas nenotiek, nav lapai apmeklējuma un tas ir kārtējais nevajadzīgais resurss. Viņš zina, ka citi uzņēmumi ir sataisījusi kontus Twiterī, izveidojuši lapas FB un draugos, un viņš saprot, ka tie ir atkal izdevumi,  bet nu jau tīrais sīkums ar to, kas ir izdots pirms tam. Arī tas tiek izdarīts. Bet arī pēc šī manevra cilvēks saprot, ka mājaslapa vēl joprojām nav vajadzīga, jo nepieciešams ir apmeklējums... 

Protams cilvēks nesēž mucā un uzzina, ka ir arī tādi cilvēki kurus dēvē par sociālo mēdiju ekspertiem un SEO speciālistiem. Izvada pārrunas ar vieniem un otriem, bet viņu nosauktās summas jau sāk likties pārāk lielas, jo viņi tak neprogrammē "php" un "Python", un viņi tak dizainu kurš ir „tehniski sarežģīts” arī neveido, par ko viņi vispār prasa naudu? Jā, par ko gan? Vienīgais mērķis, kādēļ šādi speciālisti tiek piesaistīti ir mājas lapas apmeklējuma audzēšana, un tas ir visdārgākais posms visā mājaslapas veidošanas un uzturēšanas procesā. Tā ir jāpieņem, kā aksioma un tā būs vienmēr.

Kāpēc? Šie cilvēki palīdz atrast pasūtītājam klientus, uzlabot to lojalitāti un vairot uzticamību uzņēmuma pakalpojumiem vai precēm. Kāpēc neviens uzņēmējs neuzdod jautājumu, ja jau es firmu varēju nodibināt par 100Ls, tad kāpēc man jāmaksā katru mēnesi vēl klientu menedžerim vai projektu vadītājam vēl arī alga? SEO speciālists un SMM speciālists principā nodarbojas tieši ar to pašu, tikai šoreiz šis jau ir online pasaulē, ko mēs visi saucam par internetu.
Kā atrast labāko SEO speciālistuLatvijā un, kā atrast labāko SMM speciālistu Latvijā? Ļoti vienkārši. Ja jau viņi dzīvo internetā, tad atveram google.lv un meklēšanas logā ierakstam šo meklējamo teikumu... google tak mums nemelos :)
Vai tiešām arī TU domā, ka tu vari atļauties spēļmantiņu kuru neviens nelietos?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru